Ikiru – A trai – un film de Akira Kurosawa


Este filmul pe care, impreuna cu The Seventh Seal al lui Ingmar Bergman, eu il consider a fi cel mai bun film pe care l-am vazut. Aveam, atunci cand l-am vazut pentru prima data, 17 ani. Se intampla acum, aproape, 30 de ani. M-a impresionat atat de mult incat l-am tinut minte, cadru cu cadru, timp de aproape 20 de ani, pana l-am revazut.

N-am sa plictisesc pe nimeni, nici pe cei care au vazut filmul, nici pe cei care nu l-au vazut, cu povestirea lui. Pentru cei din urma recomand cautarea lui pe la Carturesti, eu am cumparat DVD-ul de acolo, fiind distribuit in Romania de catre Pro Video. Sau, poate, de aici, pentru cei care locuiesc in Arad : http://www.okazii.ro/catalog/37757219/Akira-Kurosawa-25-dvd-colectie-completa-originala.html
Exista posibilitatea, daca nu gasiti DVD-ul, sau nu reusiti sa vedeti filmul la Cinemateca, eventual, sau nu aveti cont pe KG, sa-l gasiti, cu toate ca nu recomand aceasta abordare, aici: http://isohunt.com/torrent_details/102329545/Ikiru?tab=summary

Un Takashi Shimura senzational in rolul lui Kanji Watanabe, functionarul de primarie care nu rezolvase nimic pentru locuitorii cartierului in care lucra si care, in ultimul an de viata, isi schimbase in mod dramatic comportamentul.

Leave a Reply

