Molima – un roman de care sa te feresti



Duminica, 14 noiembrie, seara, ma strecor pe peronul Garii de Nord. Urmeaza un drum de noapte, intr-un vagon de dormit, spre Vatra Dornei. Lumina din compartimentul trenului nu este foarte puternica si, daca vrei sa citesti ceva inainte de a adormi in leganarea vagonului pe sine, drumul dureaza de la ora 21 la ora 7, nu te poti folosi de ebook reader, iti trebuie o carte. Ia sa-mi cumpar una, imi soptesc in barba si cumpar romanul scris de Guillermo del Toro, regizorul Labirintului lui Pan, un film care m-a incantat, si Chuck Hogan (?)…un roman cu vampiri, sunt la moda in zilele astea, o lectura usurica, mi-am zis, pentru tren…
Departe de adevar n-am fost – e lectura de tren, o frunzaresti si-o arunci.
Carte ilogica, fara sens si care, mai mult, face parte dintr-o trilogie. N-am sa va stric placerea lecturii :-), am sa va spun doar ca mi se pare anormal ca vampirii sa se inmulteasca ca o plaga, pai cand nu mai ai unde sa te inmultesti ce faci? cand ti se termina hrana?, vorba prietenei DreamingJewel, te stingi ca specie?, iar personajele principale, care se intalnesc cu vampirii, nu patesc nimic, sunt scutite de tratamentul rezervat celorlalti oameni, ca sa nu spun ca exista un actor important al povestii care se intalnise cu vampirul sef cu aproape 60 de ani inainte de actiunea principala si fusese iertat, iertat fiind in continuare.
Interesant mi se pare, in acest moment, si altceva. Molima are legaturi vagi cu Holocaust-ul. Acum citesc un alt roman cu vampiri – Carrion Confort, al lui Dan Simmons, aparut in 1989, roman care are, iata intamplare!, legaturi tot cu Holocast-ul. Ce-o fi asta? O fi o sursa de inspiratie? Cum Carrion Comfort are peste 700 de pagini, iar timpul meu este dramuit, probabil c-o sa-l termin intr-o buna zi si, poate, am sa va povestesc de-i asa sau nu…

Leave a Reply

