Un scurt comentariu


In ultimul timp prietenii de la Theophyle Politeia se razboiesc cu cine nu trebuie, indiferent daca ideile politice pe care le sustin ei sau eu nu sunt pe aceeasi lungime de unda. Se vede treaba ca celebra propozitie a Domnului Ratiu: ” Imi voi da ultima picatura de sudoare pentru a te lasa sa nu fii de aceeasi parere cu mine!”, poate nu era chiar asta, dar asta dorea sa spuna, nu este atat de raspandita, in cele din urma.

In primul rand ma voi referi la faptul ca, de fiecare data in care incerc sa cometez polemic ceva ce s-a postat acol mi se reproseaza ca as raspandi ideile altora, de parca in interiorul cutiei mele craniene ar functiona creierul altcuiva iar eu as avea nevoie de cineva care sa-mi stea in spate si sa ma manuiasca pe sarma ca pe o marioneta.

Am sa incerc sa nu fiu un nou Mihail Sebastian si sa trec cu vederea unele reactii viscerale, pe care n-am sa le comentez, acum. Oricum, pentru cineva obiectiv, excesele pot fi lesne observabile.

Ma voi referi doar la ultima disputa:

Cetatean-ul a postat un articol despre prezenta USL la Bruxelles. Nu ma intereseaza nici daca USL avre dreptate, nici daca Cetatean-ul are dreptate. Ma refer doar la critica adusa lui Crin Antonescu cu privire la lipsa sa de cunostinte ale limbii engleze si la faptul ca el s-a adresat auditoriului in limba romana. Aceasta critica este lipsita de logica. De ce? Pentru ca limba romana este limba oficiala a Parlamentului European, din moment ce noi suntem cetateni europeni. Este ca si cum un cetatean roman, locuitor al unui sat indepartat din Botosani n-ar avea voie sa vina la Bucuresti, in Parlament sa vorbeasca in dulcele grai moldovinesc. Si am intrebat daca limba romana este limba oficiala. Theophyle mi-a raspuns acuzandu-ma de propaganda a lui Voiculescu….in favoarea lui Antonescu. Raspunsul meu, care nu stiu daca va mai fi postat, este urmatorul:

“Theo, sa fim seriosi, iti repet ce i-am spus si lui City acum cateva zile si poti sa ma injuri, sa ma banezi samd: Aveam impresia ca stii foarte bine ca am obiceiul sa gandesc cu propriul cap si am pretentia ca esti mai inteligent decat aceasta reactie viscerala. De altfel nu cred ca esti tu, tu nu scrii cu litere bolduite. Am pus o intreare care nu este propaganda si ma cam doare la 2 metrii de numitul Antonescu, pe care poti sa-l numesti cum vrei tu, eu intreb daca limba romana este limba oficiala. Din cate stiu eu – este. Din acest motiv un articol bazat pe o fisura logica nu este nimic altceva decat un articol de propaganda. Eu ma feresc de asa ceva si n-am sa fac niciodata afirmatii carora sa le lipseasca logica. Atat. Iar daca acest coment va if sters sau blocat, n-o offence daca va fi publicat la mine pe blog cu comentariul de rigoare. Cu stima – Sorin Camner. ”

Si un scurt comentariu – acest mod colectivist de gandire imi confirma sorgintea grupului care se straduieste sa constituie partidul Noua Republica. Faptul ca nu poti accepta ca interlocutorul tau este o persoana individuala, cu gandire proprie, care poate emite idei fara sa le preia de la altcineva, indiferent cine, nu dovedeste decat ca desprinderea de stanga este mai dificila decat pot unii crede.

UPDATE:

Mi s-a publicat comentariul si Theophyle, cu democratia in sange a comentat:

“bujold,

Poti sa-l pui si la gazeta ta de perete. Nu-i bai. Crina Antonescu se afla in Parlamentuul Romaniei din 1992. Nu a facut nimic notabil Acest domn nu cunoaste nici o limba straina. A legat 10 vorbe in limba franceza de clasa a IV-a. Asta una la mana

Omul zice ca este profesor de istorie si l-a numit pe W. Churchill presedintele Angliei si nu  a stiut cine a fost fondatorul partidului pe care il conduce si pe care l-a amnetat unui turnator notoriu si dovedit.

Bujold tu si multi ca tine nu intelegeti cat rau face acest om. Te rog lasa-ne si pleaca la prietenii tai lasa-ne  cu sofismele care incearca sa acopere nestiinta si lipsa de pregatire. Te rog sa nu ne mai vizitezi. Multumiri.”

I-am raspuns, cu toate ca n-o sa vad acest comentariu publicat in veci pe acel blog:

“Theophyle, faptul ca tu ai impresia ca le stii pe toate nu-ti da dreptul sa ma jugnesti, chiar si prin cuvinte alese. Iar in privinta stiintei mele…. permite-mi sa-ti spun ca s-ar putea sa stiu mai multe decat multa lume care crede ca le stie pe toate. Eu nu cred ca le stiu pe toate pentru ca nu m-a facut mama robot, cyborg sau android. De vizitat vizitez ce cred eu ca vreau sa vizitez si spun ceea ce imi trece prin tartacuta pentru ca m-am nascut inzestrat de la natura cu darul gandirii. Cat despre democratia propvaduita de persoane care in clipa in care se intalnesc cu cineva care nu gandeste ca ei si nu se inregimenteaza in randurile NSDAP imi pare rau, dar n-am s-o fac indiferent cata lume va incerca sa escamonteze usoarele alunecari spre stanga fascista… Sa fiti sanatosi.”

Leave a Reply

