Cetatenii romani


Am trait s-o aud si pe asta, spusa direct si fara nici un pic de rusine:

“Eu n-am chef sa platesc nici o pensie in tara asta, nu am nici un prieten care sa plateasca taxe, prietena mea este propria angajata cu salariul minim pe economie, nu ma intereseaza”!!!

L-am intrebat – Mama ta primeste pensie? Da, mi-a raspuns, pensie de urmas de la armata. Pai, pensia aceea nu este platita de cineva? Prietenii tai au parinti? Pai pensia e de la armata, doar acum e din sistemul public. Bine, bine, si banii pentru pensia de la armata de unde veneau? De la stat!, zice. Din cer?, intreb. Nu din taxele platite de cei de pe aici? Si, prietenii tai care nu platesc, n-au parinti? Ba au. Si nu au pensii? Ba da. Si cine le plateste?

Trebuie sa specific ca cel care dialoga cu mine plateste taxe, are salariu. Problema este cu totul alta…. Este problema cetateniei, ceea ce i-am si spus:

Societatile moderne se construiesc pe cetateni. cetatenii sunt cei care, solidari, se sprijina reciproc si, prin contributii, formeaza statele moderne. Toti prietenii acestui om au primit o educatie, au beneficiat de sistemul public, bun sau rau, beneficiaza de sistemul public de sanatate, au parinti care primesc pensii, medicamente, scutiri de plata la transport, etc, toate beneficiile statului modern, din banii pe care ii platesc cei care platesc taxe. Doar ca, ei nu doresc sa plateasca nimic, doar sa beneficieze.

Ce concluzie sa tragi de aici? Sa nu ajungi sa vrei sa pui mana pe un pistol si sa-i rezolvi? Cam ce sa-ti mai treaca prin cap cand vezi atata cinism si rautate? Ce sa mai faci cu tara asta, cand naste asemenea specimene? Sa dai o bomba atomica si sa-i ucizi pe toti. pe bune.

Leave a Reply

