UE si interventia procuraturii in procesul electoral – am scris si am cerut ajutor.


Am scris UE. Nu mi se pare normal ca procuratura sa ridice liste electorale. Nu mi se pare normal ca procuratura sa ancheteze ce am votat eu. Mi se pare chiar ilegal, Nu mi se pare normal sa se deconspire secretul votului – dar asta s-a facut prin boicot, noi cei care-am mers la vot suntem tinta atacurilor. Nu cred ca UE este un nou URSS si nu vreau sa cred asta. Drept pentru care am scris UE. Am anuntat ca procurorii au ridicat listele celor prezenti la vot si ca, in conditiile in care cca 90% din votanti au ales o singura directie, noi toti ne simtim in pericol. Am intrebat daca exista vre-o lege in UE care sa permita asa ceva. Am spus ca am trait 25 de ani in comunism si ca stiu ce inseamna frica. Ca nu vreau sa-mi mai fie frica, ca au murit oameni in Romania pentru a nu ne mai fi frica. Am spus ca tatal meu, fiind evreu, a fost aresta in 1941 si in 1968. Si am cerut ajutorul UE pentru ca ma simt amenitat. Mi-am dat adresa de acasa si astept raspuns in scris, prin posta:

“Acesta este un mesaj automat.

Vă rugăm nu răspundeţi.Vă mulţumim pentru mesajul transmis. Obţinerea unui răspuns durează în medie trei zile lucrătoare. În cazul întrebărilor complexe sau specifice, răspunsurile pot necesita o perioadă de timp mai lungă.Cu deosebită stimă,Centrul de contact EUROPE DIRECT

no_reply@edcc.ec.europa.eu”

Daca raspunsul pe care-o sa-l primesc va fi unul neconvingator, de genul: ”Stati linistit, n-o sa vi se-ntample nimic daca n-ati incalcat nici o lege”, etc, voi incepe o actiune care sa aiba o singura finalitate – iesirea din UE ca fiind un nou URSS. Cu organizatie infiintata legal, cu tot tacamul. Nu sant membrul nici unui partid. Voi crea organizatia pentru protejarea libertatii. Pentru mine LIBERTATEA este bunul cel mai de pret. Nu salamul, zaharul, sau plasma de pe perete. Nici vacantele in locuri exotice. Copilul meu trebuie sa traiasca liber.

23 Responses

  1. Nu trebuie sa ii lasam sa ne calce in picioare!

  2. intreb si eu: in ce masura ti-ar conveni sa afli ca votul tau (unic) e contracarat de vecinul tau cu 8 voturi? in ce masura ti-ar conveni sa afli ca cineva ti-a folosit cnp-ul si semnatura in alte 3-4 locuri? preferi sa afli ca vecinul tau a votat de 8 ori, sau nu? preferi sa afli ca cnp-ul tau a fost folosit si de altii, sau nu?

  3. Raspund – in nici un fel insa…. daca asa ceva s-ar intampla ar putea sa exsite o ancheta desfasurata in mod corect si legal, nu prin anchetarea intregului sector in care locuiesc, ci doar a vecinului si doar daca exista dovezi bine intemeiate. Sa ridici toate listele cu votanti in situatia in care se stie ca 90% au votat intr-un anumit fel inseamna ca poti verifica si cine ce a facut. Apoi, acest mod de a justifica anumite actiuni politienesti este extrem de des intalnit in tarile in care se instaureaza o dictatura. La inceput ti se spune: “Stai linistit, nu este vorba despre tine, tu n-ai facut nimic, noi n-avem nimic cu cetatenii onesti”, dar esti inregistrat si, deja, se stie ca tu esti asa si pe dincolo. Nimeni nu protesteaza. Se considera, deci, ca se poate trece la nivelul urmator, pana se vine la tine la usa, ti se pune un mandat in fata ochilor si esti anuntat ca ai fluierat in biserica. Am destula experienta de viata in dictatura pentru a nu confunda marfa cu ambalajul. Iar daca sunt paranoic, prefer sa fiu paranoic, decat sa fiu gaina proasta, iar fiul meu sa se trezeasca ridicat de pe strada pentru ca si-a permis sa comenteze lipsa salamului de la alimentara. Pe de alta parte toate actiunile politienesti desfasurate in ultimul timp nu pot decat sa confirme ca am dreptate… asa ca scuteste-ma cu astfel de aberatii – daca vine la mine acasa un procuror cu 8 tabele in care figureaza numele meu de 8 ori si apar cu 8 semnaturi pot intelege. Daca vine un procuror si-mi zice: “Juri cu mana pe Biblie ca n-ai votat de 8 ori”, ii dau un sut in cur si-un pumn in sfecla sa ma tina minte. Vezi diferenta? Mai ai intrebari?
    Sau inscenarile din ultimul timp iti par actiuni democratice? Sau crezi ca sunt vre-un idiot? Nimeni nu poate folosi cnp-ul meu…. nici nu poate vota de nspe mii de ori in numele meu. Ancheta inseamna sa vii la cel al carui cnp a aparut de nspe mii de ori, sa-i arati acele nspe mii de aparitii ale cnp-ului si sa-l rogi sa-ti dea un exemplar de semnatura. Apoi sa incepi sa cauti cine a semnat…. Nu sa-l pui sa jure cu mana pe Biblie ca n-a votat de nspe mii de ori, pentru ca fii sigur ca nimeni nu poate fii atat de idiot incat sa se duca sa voteze odata si, apoi, sa se duca inca de nspe mii de ori, in nspe mii de alte locuri, si, folosindu-si propriul cnp si propria semnatura, sa mai voteze de nspe mii de ori.

  4. absolut de acord ca trebuie sa fim atenti si ca nu trebuie tolerate abuzurile. totusi, ca sa nu vorbim vorbe, ce dovezi factuale ale abuzurilor exista? nu de alta, dar ceea ce pomenesti tu e doar dovada de incompetenta, prostie si heirupism. ca trebuie sa ne temem si de astea e dincolo de orice dubiu, dar pana la a ne teme de instaurarea unui regim politienest pe aceasta cale e un drum cam lung

  5. Cati ani de experienta totalitara ai? Lasa-ma sa fiu paranoic….poate ca am dreptul sa fiu asa, poate ca viata mea imi spune ca zane si printese nu exista. Prefer sa suflu in iaurt, decat sa ma frig cu el. Ceea ce se intampla in zilele noastre e doar confirmarea faptului ca “democratiile” nu se mai tem de nimic. Inainte de 1989 aveau un adversar totalitar si nu puteau da exemplu prost. Astazi nu mai au nici un adversar. Cui sa dea exemplu? Cubei sau Coreei de Nord? China se dovedeste a fi exemplu perfect – dictatura_capitalism – si merge foarte bine. pe cand noi avem criza…. si ce sa vezi, China creste in continuare. Si atunci? De ce n-am schimba noi macazul, mai ales ca interesele financiare nu sunt democratice in nici un caz… Ei isi iau marfa si ambalajul si se duc, toti, in China. Si noi ce facem, pentru ca lucratorii nostrii vor salarii, vor masini, vor concedii pe nustiu mai unde, vor…. Iar noi ne-am mutat productia in China, de unde sa le mai dam salarii? ia sa-i facem sa taca. Ce atata democratie? Si, ca sa reusim, hai sa experimentam transformarea.. Sa-ncepem de undeva.
    Stiu, am luat-o razna. Noroc ca viata mea nu mai are atat de mult timp pentru a experimenta toate binefacerile viitorului.
    Imi place SF-ul. Inainte de 89 aveam in grupul nostru, eram cenaclist SF, un individ care vedea doar binefaceri in viitor, il iubea pe A.C. Clarke si ne tot spunea cum viitorul o sa fie roz – Mironov se numeste. Noi nu mai pridideam sa-l ironizam. pentru noi viitorul era cel din Neuromantul lui Gibson, sau din A Boy and his Dog…. Nu cred ca s-a schimbat ceva, iar viitorul, din pacate, tot in noroi o sa ne duca. Inainte de 89 visam la stele, urma ca-n 2010 omul sa ajunga pe Marte, exista un proiect, rusii faceau experiente cu privire la rezistenta in spatiu a astronautilor. Astazi se spune ca NASA ar fi sugerat ceva despre o vizita pe Marte prin 2040…. Hai sa fim seriosi. Traim si vedem insa, tare imi este teama ca eu am dreptate.

  6. Si inca ceva, in ce cheie citesti declaratiile finlandeze cu privire la Euro? In cat timp se desfiinteaza EU? Asta de ne dicteaza ce si cum sa alegem, care ne impune sa credem in justitia care ancheteaza doar ce ii convine, care inregistreaza si fileaza ca-n vremurile bune…. Adica de ce sa cred eu in buna credinta a unora care n-au plecat nicaieri dupa 89… Oare de ce le-o fi dat nas ilici? De ce se bazeaza pe ei basexu?

  7. vad ca si varu jean marseaza mult pe comparatia anii 50 versus ce se intampla acum. io atata intrebare am: in 17 august 2012, cine detine puterea legislativa si executiva?

  8. cine-i varu jean? eu vorbesc despre puterea juridica. cat despre securitate, daca veni vorba, numai pcr i-a controlat, si nici pcr perfect. de atunci cam fac ce vor.

  9. 🙂 vezi asta http://vosganian.ro/?p=2980.
    si daca zici de securitate, ce certifica faptul ca basescu le-ar da ordine, si ca nu ar fi, de fapt, invers? plus faptul ca, nici cealalta tabara nu se poate lauda ca nu ar fi dominata de oameni ai securitatii? asa ca, revin, de ce ar fi o tabara mai periculoasa decat cealalta, daca vorbim in termenii astia?

  10. Simplu si la mintea cocosului – o tabara este reprezentata dintr-un politician “providential”, cealalta dintr-un grup de politicieni “mafioti” care. Politicianul providential, pentru mine, este cel mai mare pericol. Grupul, situat in cea mai importanta institutie a democratiei – Parlamentul – institutie pe care politicianul providential se straduieste s-o demonizeze, are posibilitatea sa se controleze, prin intermediul doctrinelor politice si sa blocheze eventualele derapaje puternice… Politicianul providential e numai unul si … e numai unul. Nu cred ca exista mari diferente intre parlamentarii romani si cei patagonezi, in termenii “mafiotismului”. Diferenta este data de aplicarea legii. Din pacate legea, la noi, se afla in mana politicianului providential, care-o cam siluieste dupa bunul sau plac. Asa ca aceasta virginitate declarata de lege in raport cu parlamentarii, cand ea este desfundata de un singur om,mi se pare o mare mizerie… Atunci cand legea va deveni echidistanta vom putea vorbi despre democratie. Insa, acum cand legea se comporta ca un caine de paza al unei persoane, cand toate mijloacele media, cu o singura exceptie, sunt de straja aceluiasi om, cand comportamentul cvasi tuturor actorilor de pe scena romaneasca se afla in siajul unui singur personaj, da-mi voie sa-mi fie frica si sa prefer lupta intre mai multi actori politici, care in acest fel nu-mi ingradeste mie libertatea, actiunilor unui singur om. Si, in final, o intrebare – de ce omul care ne-a facilitat prin actiunile sale politice intrarea in NATO – Emil Constantinescu – si istoricul securitatii – Marius Oprea – nu-l sustin pe politicianul providential?

  11. Apoi, modalitatea de ancheta este mult diferita? Sa te duci sa dai citatii la un sat intreg…. Sa intrebi pe toata lumea, la gramada…. Orti este idiotenie crasa, caz in care, ce parere ai, intr-o democratie n-ar trebui sa plece sefii parchetelor? Including DNA si procurorul general? Prin demisie de onoare? Sau ei sunt mai presus de noi, cetatenii, si nu trebuie sa ne informeze cu privire la ceea ce fac? Nu meritam explicatii? Pana una-alta, eu platesc impozite. Ce-i drept nu atat de mari ca altii dar, la salariu, sunt in primii 10% dintre salariatii romani si, cred, merit o explicatie, macar pentru taxele platite.

  12. Daca ai avea de unde face rost de filmul Columna,ti-l recomand pentru o scena dinspre final. Unde este vorba de o decizie extrem de grea: Gerula trebuie sa lupte alaturi de romani sau impreuna cu barbarii impotriva romanilor.
    In film rolul lui batranului Ciubotarasu mi s-ar parea o tema buna pentru acum.

  13. politician providential? hm. te referi la crin? nu de alta, dar el se crede manat de providenta in a lecui tara asta de pericolul basescian. si mai si spune, asa de frumos, “Eu cred că separaţia puterii în stat are o veche problemă, dar nu putem discuta despre asta până când Parlamentul nu va deveni cea mai puternică instituţie din Stat”,

    iar la legi, la care te referi, la cea prin care atributiile ccr au fost restranse, sau la cea prin care avocatul poporului a fost inlocuit pentru ca facea fix ce scrie in fisa postului? sau la cea prin care reprezentantul unui partid a fost dat afara din ca al tvr (ca tot vorbesti de televiziuni)
    asa ca, daca tot folosesti anumite alegatii, trebuie sa le folosesti in toate contextele, nu doar in cele care iti convin. e o chestie de logica elementara. altfel spus, dincolo de acuzati si vorbe grele, nimeni nu e curat. ce nu-mi place cel mai mult la tabara anti e dorinta explicita de excludere totala din politica a oponentilor, nu doar o simpla victorie politica (ma amuza in contextul asta cum strigau peneleii ca din gura de sarpe, prin 2005-6 ca basescu vrea sa-i desfiinteze prin absortie, si acum sunt promotorii distrugerii totale a pdl)

    si pentru ca ai pomenit de constantinescu sau oprea, aici e o chestie tot de logica: banalul sofism a autoritatii nu rezolva problema. faptul ca ce-i doi nu sunt in tabara basescu nu dovedeste ca au dreptate, ci ca au o opinie politica oarecare, de aceeasi valoare ca a mea sau a ta. sau or fi si ei providentiali?

    • Hai sa nu ne mai ascundem dupa degete – politicianul providential este basexu. Daca-l iubesti primeste, te rog, sfatul unui evreu care iubeste Romania – ia-l de mana si mergi cu el in HarCov. Multumesc. Oricum, pentru tine basexu este superhiperextramorocar, fratele lui ceausescu.

      • adevaru adevarat e ca niciodata n-am sa inteleg de ce, intr-o discutie pe teme politice intre doua persoane cu opinii diferite apare un punct in care una dintre ele, neaos romaneste, isi baga picioarele. explicatii ar fi, de la excedarea faptului ca exista opinii diferite, pana la epuizarea argumentelor. oricum, imi inchipui ca daca iti spun sa-l iei pe crin, acest madărfacăr (trebuie sa fim si aici romani, nu? si sa scriem ca atare) al politicii romanesti si sa te speli pe cap cu el, te-ai convinge de soliditatea pozitiei mele.

  14. o sa raspunda ca oricarui prost ce nu e in stare sa citeasca o lege si sa o interpreteze: ca atit timp cit usl-ul (pardon guvernul) nu face nimic altceva in afara de conferinte de presa (ma refer alea pt isteti ca tine in romana, alea pt afara spun ca totul e absolut corect) si nu intervin desi au pirghiile respective in minute, inseamna ca totul e corect.

    “voi incepe o actiune care sa aiba o singura finalitate – iesirea din UE”.. :))))))))))))))))))))))))))))))) nici ponta al tau nu indrazneste sa faca ceva de genul asta si ar avea ceva mai multa sustinere.

    • Mie-mi plac oamenii inteligenti, asa ca tine – deci nu stiu cine este Ponta al meu. Daca aveai un creier mai mare decat o boaba de fasole stiai deja ca, in genere, eu sunt neafiliat politic si liberal in ganduri, votant PNL, in concluzie. Apoi, inteligenta ta, scuza-ma ca nu te las sa-mi insulti inteligenta mea, mi se rupe despre ce fac onor politicienii romani. Eu vorbesc despre ceea ce fac eu. Si, deasemenea, ma cutremur daca tu esti de acord sau nu…uite tremur si promit sa nu te implic in ceea ce am eu de gand sa fac. Pe bune….
      In final te rog sa faci basti pe blog la ai tai, la deteptii de Udrea, Macovei, Ungureanu si cine-or mai fi. Aia or sa te asculte. Eu, ca simplu cetatean am tot dreptul sa fac ceea ce consider pentru a ma proteja, si nu cer parerea nimanui.

  15. Draga Berenger, raspunsul este simplu:
    Unde si cine ti-a spus ca eu sunt admiratorul lui Crin? Aici e vorba despre basexu. Si de aici exasperarea unuia ca mine. Cei ca tine indreptati discutiile in directi care n-au nici o legatura cu subiectul. EU ma plang de ceea ce face justitia astazi. Cei ca tine raspund Ponta, Crin…Despre ce sa mal vorbim? Sa-ti exemplific cu persoane pe care le stimez?
    MSR Mihai I de Romania
    Emil Constantinescu
    Intelegi?

  16. Procuratura are dreptul sa ancheteze. Cine altcineva ar putea verifica plangerile legate de frauda la vot? Cate scrutinuri sa mai avem cu oameni plimbati de colo colo sa voteze de 5-6-7-8 ori pt o punga de alimente si 50 ron?

    Laura Codruța Kovesi: ”Noi nu cercetăm cetățenii pentru că au votat, nici pentru modul în care au votat, nici măcar nu sunt întrebați cum au votat. Procurorii nu au făcut niciun abuz, ci au dat curs plângerilor care ne-au fost adresate”

    ”Din cele peste 500 de plângeri care ne-au fost adresate, mai multe de jumătate privesc infracțiunea de împiedicare a dreptului de vot sau au ca obiect mita electorală”.

    ”Din primele investigații s-a stabilit că sunt persoane care au votat atât pe lista electorală permanetă, cât și pe lista electorală suplimentară. La foarte multe persoane apare aceeași semnătură, apar CNP-uri dublate”.

    Eu o cred.

    p.s. in orice stat democratic Libertatea este garantata si protejata de lege. Ghici cine se ocupa de respectarea legii? Eu unul ma simt in pericol de cei care terfelesc Constitutia si guverneaza prin OUGuri care rastoarna legile organice.

    • Ce sa vezi, ce interesant…procuratura investigheaza. Foarte interesant… Stau si ma-ntreb daca o declaratie de genul – am gsit pe aceeasi lista electorala, pe pagini diferite, acelasi cod numeric personal, repetat la pagini diferite, sau am gasit aceeasi semnatura si acelasi CNP dublate atat pe listele permanente cat si pe cele suplimentare, sunt declaratii credibile.
      Te rog lamureste-ma daca aceasta declaratie e credibila: “Au fost secţii în care au votat în 3 ore 620 de persoane. Dacă punem 2 minute pentru fiecare vot, la 620 de persoane le-ar fi trebuit 20 de ore. Şi în 2009 s-au verificat astfel de aspecte. În fiecare an electoral, statistica Parchetului explodează.

      Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.rtv.net/kovesi-la-romania-tv-procurorii-n-au-scos-oameni-din-biserica-nu-suntem-parchetul-lui-basescu-live_41603.html#ixzz24XnLbOoB

      Pai la Paris, in 2009, au votat 3785 de persoane. Daca punem 2 minute, cum ne spune doamna Kovesi, pentru un vot, avem nevoie de 7570 de minute…Continuam calculul – ziua de vot a avut 12 ore – 720 de minute. Asta inseamna ca trebuiau sa functioneze in cadrul ambasadei 11 cabine de vot. Au fost 5…. Asta inseamna ca s-a votat cu viteza de 3785/5=757 voturi pe cabina, adica 720/757= 57 secunde pentru un vot. QED

      • Buna,

        In situatii punctuale, poate fi explicat un numar atat de mare de votanti intr-un termen scurt. N-am habar ce s-a intamplat in cazurile pe care le-ati explus, poate ca s-a furat cu draci. Dar, regula spune ca la ora x (21.00 in general) se inchide sectia, adica nu se mai permite accesul votantilor, dar voteaza cei din interior. Conteaza ce se intelege prin “sectie”. Daca e o scoala, intelegem doar cladirea, sau si curtea? Daca intelegem si curtea :)), avem explicatia! sunt zeci sau sute care voteaza dupa ora inchiderii. Cand faci media pe timp, iti ies acele secunde pentru un vot…

  17. Buna sa-ti fie inima… Daca procurorul general ne spune ca nu se poate vota mai repede decat un vot la doua minute, cine sunt eu s-o contrazic?
    Deasemenea, imi spun eu, la Paris s-a votat la ambasada, din cate am inteles. In interiorul sectiei de votare inseamna in cladire, daca ati fi avut curiozitatea sa va uitati la televizor intr-o zi de vot, ati fi vazut ca persoanele care se aflau in curtea oricarei scoli unde erau organizate sectii nu mai erau lasate sa patrunda in interiorul sectiei. In interior imi este teama ca nu puteau intra mai multi decat cateva persoane, hai cu indulgenta 20-30.

    • Posibil ca la Paris sa se fi bagat in urna, nu stiu si nu am informatii clare. Am inteles, totusi, ca ar fi vorba despre o vila – cu curte.

      @ “In interior imi este teama ca nu puteau intra mai multi decat cateva persoane, hai cu indulgenta 20-30” – aici va contrazic! Si intr-o scoala sateasca intra mai mult de 20-30. Va dati seama intr-un liceu cu 2 etaje?! Materie prima (votanti) sa se gaseasca!
      Parol! Am umblat prin sectiile de votare din ’92 incoace. Chiar stiu ce spun 🙂

Leave a Reply

